Klima og ressourcer SKRIV UD

Vandhaneproducent lancerer vandsparekampagne

af: Katja Ottosson, 02-09-2016
Foto: Colorbox

i skal blive bedre til at tænke over vores vandforbrug i det daglige. Det er tanken bag ny kampagne, som den dansk-svenske vandhaneproducent FM Mattson Mora Group står bag.

Det handler ikke nødvendigvis om vores brusebade eller vanding af haveplanterne, men derimod om andre tiltag i vores hjem, der kan hjælpe os med at spare på vandforbruget.

- I de fleste tilfælde er det små justeringer i dagligdagen, som kan spare os og samfundet mange penge. Det handler både om teknik, men især om at ændre folks tankegang og vaner, siger administrerende direktør i FM Mattsson Mora Group Ole Sander.

Nogle af producentens forslag er blandt andet udskiftning af den gamle vandhane til en energisparende vandhane samt brug af bruser med luft.

Mange penge at spare

Projektet hedder Vand med omtanke, og løbende gennem kampagnen vil der blandt andet blive blogget om tips og idéer til det fornuftige vandforbrug, så danskerne kan spare penge på budgettet.

Ifølge FM Mattson Group vil de gerne gøre det trendy at blive bevidste om forbruget af vand, da der efter sigende vil være flere milliarder at spare på statsbudgettet.

Der vil fremover blandt andet blive blogget om temaer som bæredygtighed og grøn energi, industrielt design og vand i hverdagen på bloggen www.vandmedomtanke.dk.

Del:
Tilbage til liste

Følg Energiforum Danmark på de sociale medier

Facebooklink LinkedInlink YouTube


Annonce:
Uddannelser og kurser
 

Se komplet oversigt over kurser og uddannelser

Få nyheder på e-mail og sms!

Bliv medlem!

Vil du også være medlem af Danmarks stærkeste energifaglige netværk? Se vores forskellige medlemstyper her, og meld dig ind med det samme.